Маніпулятивний характер інформаційного середовища сучасного суспільства
DOI:
https://doi.org/10.37750/2616-6798.2014.3(12).272556Ключові слова:
інформаційне суспільство, інформаційне середовище, соціальна інформація, засоби масової комунікаціїАнотація
Показано, що ґенеза інформаційного суспільства призводить до збільшення обсягів поширюваної інформації, ускладнення змісту інформаційного середовища. Засоби розповсюдження, форма і зміст інформації, що циркулює в суспільстві, володіють величезним потенціалом маніпулятивного впливу на індивідуальну й суспільну свідомість, темпи якого в інформаційному суспільстві неминуче зростають.
Посилання
Зелинский С.А. Манипуляции массами и психоанализ. Манипулирование массовыми психическими процессами посредством психоаналитических методик. – Режим доступа : //www.psyfactor.org/lib/zel1.htm
Смирнов М.А. Информационная среда и развитие общества. // Информационное общество. – 2001. – Вып. 5. – С. 50-54.
Брижко В.М. Філософія права : юридична онтологія у сфері інформаційного права // Інформація і право. – 2012. – № 3(6). – С. 14-21.
Настюк В.Я. Бєлєвцева В.В. Правові засади міжнародного співробітництва щодо протидії інформаційним правопорушенням // Правова інформатика. – 2014. – № 2(42). – С. 40-46.
Грачев Г., Мельник И. Манипулирование личностью : организация, способы и технологии информационно-психологического воздействия. – Режим доступа : //www.philosophy.ru/iphras/library/manipul.html
Михайловська О.В. Інформаційне середовище інноваційно-інвестиційної діяльності в умовах глобалізації : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. екон. наук : спец. 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини / О.В. Михайловська. – К., 2010. – 33 с.
Литвин В. Глобальне науково-інформаційне середовище і електронні ресурси бібліотек // Бібліотечний вісник. – 2007. – № 6. – С. 48-53.
Тишевська-Шапошник О.В. Інформаційне середовище як чинник формування комунікативних стратегій розвитку туристичної діяльності // Вісник Харківської державної академії культури. – 2012. – Вип. 37. – С. 216-224.
Тищик С.М. Шляхи входження України у світове інформаційне середовище інноваційно-інвестиційної діяльності // Наукові праці МАУП. – 2013. – Вип. 1. – С. 195-200.
Цымбал Е.А. Феномен социального манипулирования в социокультурном пространстве информационного общества : дис. на соискание науч. степени канд. филос. наук : спец. 09.00.11 / Екатерина Анатольевна Цымбал. – Ростов-на-Дону, 2010. – 160 с.
Дзьобань О.П. Інформаційна безпека у проблемному полі соціокультурної реальності : монографія / О.П. Дзьобань. – Х. : Майдан, 2010. – 260 с.
Дзьобань О.П. Інформація в контексті антропосоціогенезу : філософський сенс // Інформація і право. – 2011. – № 1(1). – С. 34-40.
Дзьобань О.П. Філософія інформаційних комунікацій : монографія / О.П. Дзьобань. – Х. : Майдан, 2012. – 224 с.
Дзьобань О.П. Філософія інформаційного права : світоглядні й загальнотеоретичні засади : монографія / О.П. Дзьобань. – Х. : Майдан, 2013. – 360 с.
Тавокин Е.П. Информация как научная категория // Социологические исследования. – 2006. – № 11. – С. 3-10.
Засоби масової комунікації : формування інформаційного суспільства : монографія / [С.І. Горевалов та ін.]. – К. : КиМУ, 2010. – 320 с.
Митко А.М. Засоби масової комунікації та імідж влади : регіональний аспект : монографія / А.М. Митко. – Луцьк, 2010. – 241 с.
Соціальні комунікації : результати досліджень - 2011 : монографія / [Д.П. Гавра та ін.] ; за ред. О.М. Холода. – К. : КиМУ, 2012. – 439 с.
Негодаев И.А. Информатизация культуры : монография. – Режим доступа : http://business.polbu.ru/negodaev_informculture/ch18_ii.html
Моль А. Социодинамика культуры / А. Моль. – М. : Прогресс, 1973. – 406 с.
Стариков Н. Кризис : как это делается? / Н. Стариков. – СПб. : Лидер, 2010. – 304 с.
Брижко В.М. е-боротьба в інформаційних війнах та інформаційне право : монографія / [Брижко В.М. та ін.]. – К. : НДЦПІ АПрН України, 2007 р. – 234 с.
Брижко В.М. Основи систематизації інформаційного законодавства : теоретичні та правові засади : монографія / В.М. Брижко. – К. : ТОВ “Пан-Тот”, 2012. – 304 с.
Матыжев Г.О. Особенности печатных средств массовой информации как товара. – Режим доступа : //www.i-u.m/biblio/archive/matyzchev_osobpechsmi
Бєляков К.І. Інформаційні війни : теоретико-правовий аналіз // Правова інформатика. – 2014. – № 2(42). – С. 122-124.