Освіта та соціальні комунікації: пріоритети соціокультурної парадигми
DOI:
https://doi.org/10.37750/2616-6798.2011.1(1).271464Ключові слова:
традиційна парадигма підготовки, гуманістична парадигма підготовки, культуровідповідний підхід, антропологічний підхід, особистісно орієнтоване виховання, соціокультурна компетенція майбутнього вчителя та соціальні комунікаціїАнотація
У статті зроблена спроба проаналізувати пріоритети соціокультурної парадигми освіти, в контексті якої представлена проблема підготовки майбутнього педагога до особистісно орієнтованого виховання школярів. Подана порівняльна характеристика гуманістичної та традиційної парадигм вузівської підготовки педагога. Здійснено аналіз психолого-педагогічних досліджень проблеми соціокультури та показано її зв’язок із соціальними комунікаціями.
Посилання
Хабермас Ю. Філософський дискурс модерну / Ю. Хабермас. – К. : Четверта хвиля, 2001. – 316 с.
Энциклопедический социологический словарь ; под ред. Г.В. Осипова. – М., 1995. – 227 с.
Джери Д. Большой толковый социологический словарь / Д. Джери. – М. : Вега, АСТ, Т. 1, 2001. – 246 с.
Парсонс Т. О структуре социального действия / Т. Парсонс. – М. : Академ. проект, 2002. – 462 с.
Філософія обличчям до світових проблем // Освіта України. – 2003. – 26 вересня. – С. 1.
Левитес Д.Г. Теория и практика конструирования собственных технологий обучения / Д.Г. Левитес. – М. : Издательство Московского психолого-социального института. – Воронеж : Издательство НПО “МОДЭК”, 2003. – С. 22-55.
Бех І.Д. Виховання особистості / І.Д. Бех : в 2 кн. – Кн. 2 : Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади. – К. : Либідь, 2003. – С. 34-180.
Пашковская И.Н. Профессиональное самоопределение педагога в гуманистической перспективе : монография / И.Н. Пашковская. – СПб.: издательство СПбГИСЭ, 2000. – С. 43-87.
Хомич Л.О. Професійна підготовка вчителя початкових класів / Л.О. Хомич. – К. : “Магістр-S”, 1998. – 210 с.